13.1-İl Özel İdaresinin işgücüne ilişkin her türlü hizmet ve personel alımlarını yapmak.
13.2-İl Özel İdaresi hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için insan kaynaklarının kısa, orta ve uzun vade planlamasını yapmak.
13.3-İl Özel İdaresi hizmetlerindeki değişme ve gelişmelerin ışığında norm kadro çalışmalarının sürekliliğini sağlamak.
13.4-Memur, işçi ve diğer personelin özlük işlemlerini ilgili mevzuatlarına uygun olarak yürütmek.
13.5-Personel hukukuna ilişkin yenilikleri ve mevzuat değişikliklerini takip ederek uygulamak.
13.6-Toplu iş sözleşmesi dönemlerinde yasal işlemleri hazırlamak ve takip etmek.
13.7-Özel İdare personeli ile ilgili bilgilerin veri tabanı haline getirilmesini sağlamak.
13.8-Kalkınma plan ve programlarındaki personel ile ilgili ilke ve tedbirlerin uygulanmasını sağlamak.
13.9-İl Özel İdaresinin disiplin ve sicil amirleri yönetmeliğini hazırlamak.
13.10-Kurumun liderlik uygulamalarını güçlendirmek, işlerin zamanında etkili, en düşük maliyetle ve kaliteli bir şekilde gerçekleşmesi için müdürlerin otoritelerini, yaptırım güçlerini ve iş yaptırma yeteneklerini artırmak üzere gerekli tedbirleri almak.
13.11-Kurum içinde ekip çalışmasını geliştirmek, ekip ruhunu oluşturmak.
13.12-Personeli teşvik edecek, isteklendirecek bir “Motivasyon Planı” hazırlamak. Ödül Yönergesi hazırlamak, kişilerin hangi koşullarda nasıl, ne şekilde, hangi sıklıkta veya hangi yıllar arasında para ve para dışı ödüllerle ödüllendirileceğini (plaket, teşekkür mektubu, ilan vb. gibi) usul ve esasları belirlenmiş bir sisteme bağlamak ve sistemi yürütmek.
13.13-İl halkının müşterek ihtiyaçları olan sağlık ve eğitim alanları ile sosyal, kültürel ve ekonomik alanlarda insan kaynağını geliştirmek, bu amaçla düzenlenecek etkinliklere katkı sağlamak.
13.14-İl Özel İdaresi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün görev alanı içerisinde bulunan konularda yerel, bölgesel, ulusal, uluslararası düzeylerde çok yönlü ilişkiler geliştirmek,
13.15-Sivil savunma hizmetlerini yürütmek, bina, hizmet ve mal bakıcılığı ile ilgili iş ve işlemlerin takibini yapmak.
13.16-İdarenin hizmet binaları ve eklentileri ile İl Genel Meclisi hizmet binasının güvenliğini sağlamak; hırsızlık, yangın gibi tehlikelere karşı korumak v.b işleri ve işlemleri yapmak veya yaptırmak.
13.17-İdari ve İl Genel Meclisi hizmet binasının temizlik işlerini yaptırmak.
13.18-Karaman İl Özel İdaresi’nin vizyon ve misyonu doğrultusunda, ihtiyaç duyduğu işgücünü en optimal bir biçimde meydana getirmek, motive etmek, geliştirmek, ödüllendirmek ve devamlılığını sağlamak için ortaya konulacak plân, program ve stratejiler doğrultusunda hizmetiçi eğitimi yapmak veya yaptırmak.
13.19-Stratejik plan doğrultusunda, birimin hizmet alanı ile ilgili aylık faaliyet raporlarını ve yıllık çalışma programını oluşturmak.
13.20-Personelin bireysel yıllık planlarını hazırlatmak, izlemek ve ilgili makamlara sunmak.
13.21-İşgücüne yönelik hizmet ve personel alımı ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
13.22-Norm kadro ilke ve standartlarının uygulanmasını sağlamak.
13.23-Personelin özlük ve sicil kayıtlarını tutmak.
13.24-Personel atama ve nakillerle ilgili her türlü işleri yapmak.
13.25-Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
13.26-Personelin derece ve kademe terfilerini yapmak.
13.27-Personelin emeklilik işlemlerini yapmak..
13.28-Sicil raporları ile ilgili işleri yapmak.
13.29-İl Özel İdaresi personelinin mal bildirimleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
13.30-Disiplin uygulaması ile ilgili işlemleri yürütmek.
13.31-İşçi ve sözleşmeli statüdeki çalışacakları işe almak, özlük işlemlerinin takibini ve sicil dosyalarını düzenlemek.
13.32-Sendika ilişkileri ile toplu iş sözleşmelerinin görüşülmesi ve yürütülmesini sağlamak, sosyal denge tazminatı işlemlerini yapmak.
13.33-Geçici işçilerin vize ve diğer işlemlerini yürütmek.
13.34-Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Birim müdürleri ve diğer personelin vekalet, görevlendirme onayları, izin, hastalık izni onayları benzer iş ve işlemlerini yürütmek.
13.35-Personelin mali işlemler (maaş, ücret, mesai, harcırah, yolluk vb.) tahakkukunu yapmak.
13.36-Personelin Emekli Sandığı, Sigorta, puantörlük işlemlerini yapmak.
13.37-Personel sözlüğü hazırlamak, yayımlanmasını sağlamak.
13.38-Personel hareketlerinin belirli periyotlar halinde nicel ve nitel istatistikî bilgilerini düzenlemek.
13.39-İnsan kaynakları yönetimi alanındaki son gelişmeleri ilgililere aktarmak ve çalışanların bilgi ve becerilerini geliştirmek üzere hizmet içi eğitim, seminer, çalıştay, panel, konferans vb etkinlikleri yapmak veya yaptırmak, bu konu ile ilgili yönerge hazırlamak.
13.40-Birimlerde yapılacak öğrenci staj çalışmaları ile ilgili işlemleri yürütmek.
13.41-İdareye ait hizmet binası, tesis ve eklentilerine, birimlerin ve personelin yerleşmesine ilişkin genel nitelikli mekansal düzenleme ve yerleşim planları için gerekli olan yönetim komisyonlarını kurmak.
13.42-Yangından korunma hizmetlerini yerine getirmek.
13.43-Birim Müdürlüğü arşivinin “İçişleri Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği” gereğince düzenlenmesi, arşivlik dokümanlarının belirlenmesi, korunmasının temini ile gereksiz, faydasız, hukuki ve bilimsel kıymeti bulunmayan dokümanların ayıklama ve imha işlemleri için İdare arşivine teslim edilmesini sağlamak.
13.44-Personel görevlendirmelerinde diğer birimlerle koordine halinde gerekli çalışmaları yapmak.
13.45-Personel taşınması hizmet alımı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
13.46-Birim Müdürlüğünün envanter ve istatistiki bilgilerini tutmak.
13.47-E-İçişleri uygulaması kapsamında birim müdürlüklerinin yetkilendirme talep yazılarını yazmak ve ilgili birime ulaştırmak.
13.48-Vali, Genel Sekreterin ve mevzuatın verdiği benzer nitelikteki diğer iş ve işlemlerin yerine getirilmesini sağlamak.
13.49-Diğer müdürlüklerin görev alanına girmeyen iş ve işlemlerde Vali ve Genel Sekreterin vereceği iş ve işlemleri yürütmek.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdür V.
|